Skapa ett rum för större shoppingupplevelser

De positiva aspekterna av online-shopping är de flesta överens om. Du som kund slipper köer och påträngande försäljare.

Du slipper frakta dina varor, tränga dig in bland andra kunder och bli överväldigad av utbudet. Dessutom kan du hitta de billigaste priserna och bästa rabatterna. På samma gång får du ta välgrundade beslut i bekvämligheten av ditt eget hem.

De negativa aspekterna av online-shopping finns det dock också diskussioner om. Att inte kunna röra eller prova på varan är en av dem. Men oroa dig inte, det finns en lösning.

Live shopping är det bästa alternativet

Det nyaste formatet att shoppa i är via live shopping. På det sättet kan försäljaren visa upp och demonstrera en vara i videoformat i realtid, och kunder kan ställa frågor och förfrågningar som hjälper dem få ett bättre intryck av varan. Det gör att 84% av kunderna övertygas till att beställa varan, och att försäljningen ökar med 400 % jämfört med vanlig e-handel.

Om du har ett företag som vill prova på live shopping-formatet, klicka här och lär dig mer. Låt dina försäljningar skjuta i höjden på samma gång som du skapar en närmare relation mellan försäljare och kunder och visar upp dina produkter på bästa möjliga sätt.